Na šta da pazite kako biste zaustavili delovanje negativne SEO kampanje?
Evo odgovora u 8 tačaka:
- Pratite izvor i kvalitet svojih povratnih veza.
- Kontrolišite brzinu učitavanja web stranica.
- Otkrivajte da li neko kopirana Vaš sadržaj.
- Nadgledajte status svog preduzeća na Google-u.
- Merite stopu učestalosti klikova (CTR).
- Optimizujte meta naslove i opise.
- Pratite rangiranje vaših glavnih ključnih reči.
- Brinite o bezbednosti Vaše web lokacije.
Kako da se borite protiv negativnog SEO-a?
Održavanje sajta radi njegovog stabilnog prisustva na internetu je ključno za Vaš poslovni uspeh. SEO optimizacija sajta za visoko rangiranje u rezultatima pretrage direktno utiče na njegovu vidljivost ciljnoj publici.
U ovom tekstu ćemo se pozabaviti pitanjem kako sprečiti negativan SEO i zaštititi se od pokušaja zlonamernog konkurenta da spreći napredak Vašeg sajta na internetu. Negativne SEO taktike imaju cilj da pretraživači pomisle da napadnuti web sajt krši njihove smernice i da ga zato kazne ili potpuno uklone iz pretrage.
Negativan SEO podrazumeva zlonamerne aktivnosti kao što su:
- Izgradnja neželjenih ili toksičnih povratnih linkova (veza niskog kvaliteta) koji se upućuju na napadnutu veb lokaciju.
- Hakovanje sajta (nedozvoljeni pristup sajtu) radi izazivanja štetnih promena na njemu.
- Objavljivanje sadržaja Vašeg sajta na nekom drugom mestu na internetu i obratno.
- DdoS – zatrpavanje Vaših veb stranica saobraćajem kako bi bile nedostupne korisnicima.
Evo 8 smernica kako da se zaštite od pomenutih radnji i izbegnete negativan SEO:
1. Pratite svoje povratne linkove
Da biste zaštitili svoju veb lokaciju od negativnog SEO-a, redovno nadgledate svoj profil povratnih veza kako biste identifikovali i otklonili toksične i nepoželjne dolazne veze.
Proveravajte:
- Iznenadni priliv i brzinu sticanja povratnih veza.
- Da li povratni linkovi dolaze sa domena niskog autoriteta, sumnjivog imena, ili nerelevantnog sadržaja.
- Da li je tekst sidra povratne veze neprirodan i pun ključnih reči.
Kada jasno identifikujete štetne povratne veze, možete napraviti datoteku za odricanje i poslati je Google-u sa zahtevom da te veze ignoriše prilikom procene vašeg sajta.
2. Kontrolišite brzinu rada svojih veb stranica
Stranice koje se sporo učitavaju imaju višu stopa posete samo jedne stranice. Napadači mogu pokušati da sabotiraju brzinu rada vaše veb stranice. Na primer, negativne SEO taktike mogu opteretiti server ili ubaciti štetan kôd da uspori rad veb sajtova.
Šta raditi:
- Angažujte stručnjaka za redovno tehničko održavanje sajta;
- Koristite Google-ov PageSpeed Insights, GTmetrik ili Pingdom da testirate brzinu rada svoje veb lokacije;
- Pazite na nagle i neobjašnjive padove brzine učitavanja Vaših web stranica;
- Razmislite o korišćenju CDN mreže za distribuciju sadržaja sajta na više servera; Pomoću CDN-a možete poboljšati vreme učitavanja veb stranica, jer CDN sadržaj Vašeg sajta servira sa servera koji je najbliži lokaciji Vaših korisnika;
- Uverite se da su slike na sajtu odgovarajuće veličine i pravilno komprimovane.
3. Pratite “scraping” sadržaja
Skraping sadržaja je taktika negativnog SEO-a gde napadači kopiraju sadržaj neke veb stranice i objavljuju ga na drugim sajtovima, ili obratno. To dovodi do problema sa duplim sadržajem i slabljenja ranga web stranice sa originalnim sadržajem.
Šta raditi?
- Kreirajte Google upozorenja za ključne fraze koje koristite u sadržini svog sajta. Google će Vas obavestiti da se Vaš sadržaj pojavio negde drugde na internetu, pa odmah reagujte.
- Proveravajte broj indeksiranih stranica sajta u Google Search Console-u. Iznenadno povećanje indeksiranih stranica može biti znak da se u indekse ubacije skrapirani sadržaj.
- Ako neko kopira Vaš sadržaj bez Vaše dozvole, pošaljite obaveštenja o kršenju autorskih prava dobavljačima hostinga ili vlasnicima veb lokacija koji su za to odgovorni.
- Na svojoj veb lokaciji primenite kanonske oznake da biste naznačili originalni sadržaj. Ovo pomaže pretraživačima da shvate kojoj verziji sadržaja treba dati prioritet u pretrazi.
4. Nadgledajte Moje preduzeće na Google-u
Google My Business (GMB) je moćna alatka za prisustvo na mreži. Ne dozvolite da Vaš GMB nalog na bilo koji način bude ugrožen.
Šta da radite?
- Gledajte da radno vreme, broj telefona, lokalna adresa i URL veb-sajta uvek budu tačni.
- Odgovarajte na recenzije, na pozitivne i negativne kritike, jer tako lakše rešavate probleme i izražavate zahvalnost za povratne informacije. Google ceni učestalost i kvalitet Vaših odgovora prilikom rangiranja Vašeg preduzeća na webu.
5. Pratite stopu učestalosti klikova (CTR)
Stopa učestalosti klikova (CTR) pokazuje koliko su Vaše web strane na pretraživačima efikasne u privlačenju korisnika. Visok CTR pozitivno utiče na rangiranje veb stranica. To pretraživači tumače kao znak relevantnosti i zadovoljstva korisnika.
Koristite Google Search Console (GSC), besplatan alat za praćenje stope učestalosti klikova na na Vašu veb lokaciju. Analizom tih podataka i optimizacijom stope učestalosti klikova možete identifikovati sporne stranice i preduzeti korake da ih poboljšate.
6. Optimizujte meta naslove i opise
Meta naslovi i opisi su ono što korisnici prvo vide u rezultatima online pretrage. Njihovom optimizacijom možete smanjiti prostor za uticaj negativnog SEO-a.
Šta raditi?
- Napravite privlačne i relevantne meta naslove i opise koji podstiču korisnike da kliknu. Uključite u njih ciljane i i za Vas karakteristične ključne reči.
- U meta opisima web stranica istaknite jedinstvene prodajne tačke i pozive na akciju.
- Koristite SEO alate kao što su SEMrush, Ahrefs ili PRO SEO alat da ostvarite uvid u SEO stanje Vašeg sajta i dobijate izveštaje o promenama tokom vremena.
- Analizirajte SEO strategije konkurenata da biste ojačali svoje pozicije na internetu.
7. Pratite bezbednost svoje veb lokacije
Bezbednost veb sajta je ključna za sprečavanje negativnih SEO uticaja. Hakeri i zlonamerni konkurenti mogu da iskoriste ranjivost veb lokacije kako bi joj naneli štetu i uništili reputaciju.
Šta da radite?
- Redovno ažurirajte softver, dodatke i temu sajta da izbegnete podložnost napadima.
- Izaberite renomiranog hosting provajdera koji će podesiti i nadgledati upozorenja za sumnjive aktivnosti. Njihovo rano otkrivanje je uslov za brze odgovore na pretnje.
8. Otklanjajte svoje SEO greške
Pored negativnog SEO-a mogu postojati SEO greške na samom sajtu koje dodatno sputavaju njegov uspešan rad i napredovanje.
Šta da radite?
- Prestanite da štedite na redovnom održavanju sajta;
- Ne tretirajte SEO kao jednokratan posao ili nepotreban trošak, već kao trajni zadatak i sigurnu višestruku dobit;
- Istražujte interese i upite posetilaca i korisnika pa sadržaj sajta prilagodite njihovim potrebama i namerama pretrage;
- Ne koristite opšte ključne reči, već ciljate one koje su jedinstvene za Vaš web sajt;
- Ne preterujete sa ključnim rečima u sadržaju i vodite računa o njihovoj pravilnoj primeni.
Kako sprečiti negativan SEO – Zaključak
Negativne SEO taktike mogu ugroziti vaš teško stečeni rang i reputaciju na internetu. Proaktivnim praćenjem povratnih veza, brzine veb lokacije i krađe sadržaja, možete da odbranite svoju veb lokaciju od negativnih SEO napada.
Pratite učinak svoje veb lokacije, optimizujte je i reagujte na sve neuobičajene aktivnosti i promene. U okruženju SEO-a koji se stalno razvija, budite uvek dobro informisani i proaktivni. To je Vaša najbolja odbrana od negativnih SEO napada.
PC021 SEO Tim – Tema: “Kako sprečiti negativan SEO”
Ukoliko Vam je potrebna naša pomoć