Razlike između GA i GSC podataka koji su dostupni u Google Analytics (GA) i Google Search Console (GSC) su zbunjujuće za mnoge vlasnike sajtova. Saznajte zašto te razlike postoje čak i kada se radi o pokazateljima za istu web lokaciju?
Evo nekoliko stvari koje GA i GSC zajedno pokrivaju:
- Organska pretraga
- JavaScript
- Blokiranje kolačića treće strane
- Vremenske razlike
- Razlike u vezi sa URL adresama
Ključne razlike između GA i GSC podataka
U digitalnom marketingu, razumevanje ponašanja i angažovanja korisnika, optimizacija performansi veb sajta i vidljivost na pretraživačima, su ključni elementi za uspeh.
Google analitika (GA) i Google Search Console (GSC) su dve, izuzetno korisne Googleove alatke, koje nam nude podatke o važnim parametrima veb sajta.
Međutim, mnogi vlasnici sajtova gube iz vida da ovi alati služe različitim svrhama i da zato pružaju različite skupove podataka!
U ovom postu ukazujemo na razlike između podataka za istu web lokaciju koje nam daju Google analitika i Google Search Console.
Pa da krenemo:
- Razlike između Google Analytics i GSC: Google analitika i Search Console su alati dizajnirani za različite svrhe. To prirodno dovodi do razlika u podacima koje pružaju. Jednostavno, različite namene znače i različite podatke.
Google analitika se fokusira na:
- ponašanje korisnika,
- konverzije i marketinške uvide,
- pomoć preduzećima da analiziraju i optimizuju svoje onlajn marketinške strategije.
Search Console se fokusira na:
- vidljivost prilikom organske pretrage,
- indeksiranje i učinak veb lokacije u rezultatima pretrage,
- pružanje podataka specifičnih za optimizaciju za pretraživače (SEO).
Jedna od osnovnih razlika između podataka Google analitike i Search Console-a leži u tome što ove alatke definišu različito organsku pretragu:
Google analitika:
- Pripisuje saobraćaj organske pretrage posetiocima koji su došli na veb lokaciju klikom na rezultate organske pretrage;
- daje podatke o određenim odredišnim stranicama, izvorima saobraćaja, demografiji korisnika i njihovom ponašanju.
Google Search Console:
- Isključivo prati vidljivost i prikaze web lokacije na pretraživačima prilikom pretrage;
- pruža podatke o upitima za pretragu, stopama klikova (CTR), prosečnim pozicijama i indeksiranju veb lokacija.
2. GA i GSC različito rukuju JavaScript-om
Google analitika i Search Console se razlikuju u rukovanju JavaScript-om. To svakako ima uticaja na podatke koje prikupljaju i prikazuju.
Google analitika je zasnovana na JavaScript-u
- GA se oslanja na to da pregledač izvršava JavaScript kôd za praćenje interakcija korisnika;
- ako je JavaScript onemogućen ili nije pravilno implementiran, neki podaci mogu biti propušteni, nedostupno ili netačni.
Google Search Console koristi evidencije servera i ne zahteva izvršavanje JavaScript-a
- Kao rezultat toga, GSC može da pruži sveobuhvatnije i detaljnije podatke, uključujući važne informacije o pretraživačima i indeksiranju.
3. Čuvanje privatnosti
Zabrinutost za očuvanje privatnosti stalno dovodi do promena u načinu na koji se na web sajtovima rukuje kolačićima trećih strana:
- Google analitika se oslanja na kolačiće za praćenje ponašanja korisnika. Međutim, povećano ili učestalo blokiranje kolačića trećih strana može uticati na tačnost GA podataka.
- Google Search Console ne zavisi od kolačića. GSC pruža podatke zasnovane na interakcijama pretraživača. To je čini manje podložnim ograničenjima vezanim za upotrebu i kontrolu kolačića ( cookies).
4. Vremenske razlike (razlike između GA i GSC)
Google analitika i Search Console se razlikuju i u pogledu vremenskog okvira i granularnosti podataka koje pružaju.
- Google analitika nudi izveštaje u realnom vremenu i istorijske i prilagodljive izveštaje o odabranom vremenskom opsegu. Tako omogućava korisnicima da analiziraju podatke u okviru određenih vremenskih intervala.
- Google Search Console (GSC) pruža podatke sa malim zakašnjenjem, obično nekoliko dana. Nudi zbirne informacije koje su prikupljene tokom dužeg perioda.
- GSC se više fokusira na trendove i ukupne performanse nego na precizne podatke u realnom vremenu. Kada je u pitanju SEO optimizacija sajta, važni su upravo ti podaci!
5. Razlike u vezi sa URL adresama
Google analitika i Search Console različito rukuju URL-ovima.
- GA prati URL adrese koje posećuju korisnici na veb lokaciji. Prikuplja informacije o prikazima stranica, stopi posete samo jedne stranice i konverzijama na određenim URL adresama.
- GSC se fokusira na URL strukturu veb lokacije. Pruža uvid u to kako pretraživači percipiraju i indeksiraju sajt. Nudi i podatke o prikazima, klikovima i prosečnim pozicijama za različite URL adrese i upite za pretragu.
Zaključak
I Google analitika i Google Search Console nude dragocene uvide u krajnji učinak veb-sajta, ponašanje korisnika i vidljivost na pretraživačima. Međutim, oni služe različitim svrhama, pa shodno tome pružaju različite skupove podataka!
- Google analitika se fokusira na ukupan saobraćaj na veb lokaciji, angažovanje korisnika i marketinške uvide.
- Alatka Google Search Console naglašava organsku vidljivost pretrage, indeksiranje i podatke vezane za SEO.
Razumevanje ovih razlika će Vam pomoći da dobro iskoriste prednosti svakog od ovih alata.
Ne zaboravite! Ovi alati se moraju pravilno implementirati, povezati i redovno ažurirati, kako bi uvek ispravno radili. Samo ako donosite ispravne odluke uspećete da maksimalno optimizujete svoje online prisustvo!
Mi Vam u tome možemo pomoći!
Održavanje sajta Vam garantuje vrhunsku funkcionalnost i maksimalnu vidljivost na internetu.
Ukoliko se pretplatite na našu uslugu po prihvatljivoj ceni, bićete oslobođeni svih gore pomenutih obaveza. U tom slučaju moći ćete se potpuno posvetiti poslu i ličnim potrebama.
Radi dodatne uštede vremena i profesionalnog rešavanja svih pitanja vezanih za Vaš online biznis, nudimo Vam na jednom mestu: Sve za sajt – PC021 web rešenja – hosting, izrada sajta, SEO optimizacija, održavanje, otklanjanje tehničkih grešaka na sajtu, promocije na vebu…
Ako već imate ili planirate da otvorite web shop, ove informacije su baš za Vas. Živeli!
Možda Vas interisuje i sledeće: