Izrada onlajn prodavnice, ( pokretanje web shopa) je opsežan posao. Prilikom izrada onlajn prodavnica potkradu se i neke greške. Srećom, lako se otklanjaju.

Zašto je korpa Vaše e-trgovine prazna?
ČINJENICA: Posetioci se kratko zadržavaju. Ako im se odmah ne zadrži pažnja, oni odu.
REŠENJE: Testirajte (ABT – Always Be Testing) i proveravajte u raznim varijantama moguće pristupe kupcima, web dizajn i funkcionalne delove svoje web prodavnice.
VAŽNO: Onlajn prodavnica (veb šop) u svakom trenutku mora da funkcioniše besprekorno. Propusti u izradi web shopa doprinose bržem odlasku potencijalnih kupaca vaših proizvoda. S druge strane, i najmanje korekcije mogu doneti iznenađujuće dobre rezultate.
10 najčešćih grešaka tokom izrada onlajn prodavnica
1. Nekvalitetan opis artikla.
PROBLEM: Nekvalitetan opis artikla (proizvoda) ne pruža kupcu sve informacije o proizvodu. Kopiraju se opisi dobijeni od proizvođa ili opisi sa sličnih onlajn prodavnica.
REŠENJE: Napravite originalan opis i optimizujte ga za pretraživače. Imati će te prednost kod Google-a u odnosu na konkurente. Ljudi kupuju zbog benefita – istaknite ih!
2. Nedovoljno slika. Slike su lošeg kvaliteta.
Stavite više od jedne slike visoke rezolucije po proizvodu. Prikažite artikal iz nekoliko uglova.
3. Nema obaveštenja o troškovima dostave.
Niko ne voli neprijatna iznenađenja, posebno ne neočekivane ili dodatne troškove. Izbegnite to!
4. Nejasno da li su cene sa ili bez PDV-a
Kupac kalkuliše dok kupuje koristeći informacije koje mu stoje na raspolaganju. Nedovoljno informacija može izazvati neprijatno iznenađenje na blagalni. Ako ne želite da blagajna Vaše e-trgovine ostane prazna, istaknite jasno da su cene sa PDV, odnosno bez PDV.
5. Slabo istaknute akcije, popusti, specijalne ponude, novi proizvodi
O ovim elementima posebno vodite računa prilikom izrada onlajn prodavnice.
ZAŠTO? To su ključne tačke web shopa. One privlače pažnju i podstiču na kupovinu.
SAVET: Dobro osmislite ponude i snažno istaknite svaki detalj.
6. Malo informacija o Vama i Vašoj web prodavnici
Ovo je stvar poverenja i sigurnosti. Posetioci su sumnjičavi kada nigde ne vide te informacije.
PREDLOG: Vidno istaknite ključne informacije (fizičku adresu, podatke o registraciji, kontakt, slike sedišta na terenu itd.). Proučite zakonske propisi koji regulišu ovo pitanje.
7. Složen proces kupovine (checkout)
VAŽNO: Proces kupovine mora da se odvija u što manje koraka i minimalni unos podataka.

8. Loša pretraga
ČINJENICA: Kvalitetna pretraga povećava konverzije preko 100%. Loša pretraga odbija od daljnje aktivnosti.
SAVET: Ako CMS platforma web shopa nema ovu funkciju, instalirajte plugin ili ekstenziju.
9. Malo opcija za plaćanje
PREPORUKA: Obezbedite mogućnost plaćanja putem internet bankarstva, različitim kreditnim karticama i pouzećem i obavezno razmotrite PayPal kao jednu od opcija.
10. Nedostatak dodatnih ponuda
VAŽNO: Na stranici proizvoda morate imate dodatne ponude. Uz svaki proizvod stavite nekoliko skupljih (upsell) i par artikala koji spadaju u opremu (cross-sell) za te proizvode.
11. Nema opcije “Često postavljana pitanja”
ČINJENICA: Svaki posetilac ima pitanja na koja želi odgovor bez da Vas kontaktira.
REŠENJE: “Često postavljana pitanja” popunite sa što više informacija koje posetiocu mogu pomoći da se odluči za kupovinu: o uslovima kupovine, troškovima, cenama, plaćanju, garancijama, o vama i Vašoj firmi. Ljudi žele da kupuju od ljudi, a ne od virtuelne mašine.
ZAKLJUČAK:
Postoji mnogo grešaka koje se ne mogu zapaziti tokom dizajna i izrade web prodavnica (izrada onlajn prodavnica). Zato je veoma korisno potruditi se da se izbegnu bar ove koje smo naveli.
PC021 web dizajn, Novi Sad, Srbija,
Odrzavanjewebsajta.com