Mnogim ljudima još uvek nije jasno zašto je dobro imati web shop još danas, a o bliskoj budućnosti da i ne govorimo!
1. Hajde da vidimo zašto je dobro imati web shop, odnosno internet prodavnicu?
Web shop (veb šop) ili online trgovina je danas najprofitabilniji oblik trgovine. Osnovni razlog za to je jednostavnost i niski troškovi poslovanja u odnosu na klasičnu (offline) trgovinu. Internet trgovina je otvorena 24 sata dnevno, svaki dan, tokom cele godine. Za otvaranje web trgovine troškovi su neuporedivo manji, a potencijali daleko veći od fizičke trgovine.
Zašto je dobro imati web shop?
Pored navedenog, i zbog sledećeg:
- Web shop je način da svoje proizvode efektno i jednostavno predstavite celom svetu.
- Online prodavnica (web shop) pruža mogućnost da posao prenesete na nova tržišta.
- Proizvodi i usluge se mogu pregledati kroz kataloge proizvoda i spiskove usluga.
- Prodaja preko internet prodavnica (online) raste mnogo brže nego offline prodaja.
- Web prodavnica nudi lako poručivanje i sigurne mogućnosti plaćanja.
- Online trgovina ima razvijen sistem za dostavu proizvoda do poručioca (kupca).
- Prodaja putem interneta znatno smanjuje troškove i poboljšava kontrolu prodaje.
- Ponude sa jednog mesta dostupne su 24 sata svim potencijalnim kupcima širom sveta.
- Web prodavnicom se možete upravljati sa svakog mesta gde postoji internet konekcija.
- Moguće je prikupljanje i upoređivanje velikog broja informacija na jednom mestu.
- Na istom mestu su detaljni opisi svake ponude i ocene drugih korisnika i kupaca.
2. Šta je web shop?
Prema Wikipediji „online trgovina, online shop, web shop, web trgovina ili virtualna trgovina analogni su kupovanju usluga i proizvoda u fizičkoj trgovini ili trgovačkom centru“. Dakle, web shop je prodavnica na internetu (web aplikacija) namenjena za trgovanje putem interneta.
NAMENA: Veb šop ili online prodavnica služi kao platforma za pregled, kupovinu i prodaju artikala i usluga onlajn. Uz web shop obično ide administrativni deo koji služi za upravljanje sadržajem i procesom prodaje i kupovine na internetu.
ZNAČAJ: Internet prodaja (trgovanje putem interneta), danas je u punom zamahu i sa tendencijom stalnog porasta.
ČINJENICA: U odnosu na klasičnu trgovinu, online trgovina ostvaruje 5 puta veći rast. (izvor: www.statista.com).
Tema: Zašto je dobro imati web shop? Šta je e-trgovina?
3. Šta je e-trgovina?
Online prodaja / kupovina je oblik e-trgovine. E-trgovina (e-commerce, elektronska trgovina) je deo elektronskog poslovanja na online tržištu koji korisnicima pruža mogućnost da nabavljaju proizvode i koriste usluge preko Interneta.
4. Kako korisnici interneta vide Vaš web shop?
Korisnici interneta najčešće vide web shop kao specifično dizajniranu web stranicu sajta na kojoj su tekstualni i vizuelni pregledi, spiskovi, liste i katalozi proizvoda i usluga.
5. Posetilac na stranici web shop-a može:
- Da se detaljno informiše o svim pojedinostima u vezi ponude,
- da pregleda i izabere proizvod,
- da proizvod stavi u korpu i
- da pokrene proces plaćanja na “virtualnoj kasi”.
Tipovi web shop-a
Prema tipu prodaje Web shop može biti:
- B2B (business-to-business) – odnos između veleprodaja.
- B2C (business-to-customer) – maloprodaja.
- C2B (consumer-to-business), potršač stvara vrednost koju firma koristi.
- C2C (consumer-to-consumer), poznat kao Peer-to-Peer (P2P).
Prema tipu razmene podataka imamo:
- Integrated E-commerce gde je deo softverskog rešenja integrisan u platformu, a veza između logistike i baze podataka je automatski podesiva i
- Interfaced E-commerce gde se logistika i baza podataka povezuju manuelno.
SAVET: Ukoliko možete ostvariti partnerski odnos sa drugim ljudima preduzetničkog duha, razmotrite B2B sistem.
Kratak istorijat web shop-a
Prve internet prodavnice (web shop) pojavile su se 90-ih godina. Međutim, njihova popularnost krenula je tek 1995. godine kada su ih počeli koristiti moćni konzumenti online usluga kao što su Amazon.com i eBay. Iste godine Netscape je postavio temelje za bezbednu online trgovinu uvođenjem SSL enkripcije za prenos podataka putem interneta.
Internet (online) trgovina ili web shop, danas je u žiži intersovanja svakog ambicioznog trgovca koji namerava da napreduje i obezbedi dugoročan i stabilan razvoj svog poslovanja.
ZAKLJUČAK zašto je dobro imati web shop
- Web shop (online trgovina) je danas najprofitabilniji oblik trgovine koji se veoma brzo razvija.
- Internet trgovina (web shop), je prioritet svakog trgovca koji hoće da napreduje i ostvaruje profit uz minimalne troškove.
- Zarada na internetu zahteva upornost i entuzijazam, ali se uloženo uvek višestruko isplatiti.
Tema: Zašto je dobro imati web shop?
PC021 web dizajn, Novi Sad, Srbija
www.odrzavanjewebsajta.com