Optimizacija za Google pretraživač

 

Optimizacija za Google pretraživač

 

Optimizacija sajta za pretraživače je, pre svega, optimizacija za Google pretraživač. Zašto? Zato što je Google sinonim za pretragu i što se gotovo ništa ne gubi ako se „zanemare“ ostali pretraživači. Zato je cilj optimizacije za pretraživače da naš web sajt bude u prvih deset rezultata pretrage na Google-u za ključne pojmove koji su za nas bitni.

Šta obuhvata optimizacija za Google pretraživač?

Ime domena

Ime domena treba da bude neki pojam koji donosi odredjenu prednost kod Google-a u odnosu na konkurenciju i da se relativno lako pamti. Poželjno je, ali ne mora, da bude identičan sa nazivom firme ili posla kojim se bavite.

Dobar sadržaj

Google, kao i posetioci Vašeg web sajta, izuzetno ceni dobar sadržaj. Sadržaj je dobar kada odgovara odredjenim standardima, ako su informacije uvek ažurne i sveže, validne i interesantne. Posebno su na ceni linkovi ka drugim sajtovima, gde posetioci mogu pronaći dodatne informacija vezane za temu koju obrađuje vaš sajt. Dobar sadržaj je veoma isplativ, jer ga posetioci rado dele sa drugim ljudima putem raznih kanala online komunikacije i tako vas besplatno reklamiraju! Održavanje web sajtova zato ima u prvom planu upravo brigu o ažurnosti i kvalitetu sadržaja. Priprema materijala za web sajt (sadržaja) je zato posebna veština koju treba dobro poznavati i veoma pažljivo primenjivati.

Ključne reči (reči i fraze)

Ključne reči treba da budu pojmovi i kraće fraze koje najbolje definišu temu i sadržaj web stranice ili sajta. Opšti pojmovi su bezvredni. Ključne reči treba da odražavaju ono što je Vaša stvarna ponuda. Privlačenje posetilaca na sajt korišćenjem pojmova koji ne odgovaraju realnom sadržaju sajta je veoma štetno, jer posetilac brzo odlazi i nikada više se ne vraća na vaš sajt kada vidi da na njemu nema ništa od onoga što je tražio.
Možemo vam pomoći u pronalaženju najboljih fraza oko kojih možete kreirati sadržaj za svoj sajt. Takodje, možemo obraditi Vaš sadržaj tako da bude lako dostupan Google-u, da se stranice Vašeg web sajta pravilno indeksiraju i postignu najbolji rezultati u Google pretrazi.

Izgradnja mreže linkova

Izgradnja mreže linkova  kroz vaš sajt (on page optimizacija) i mreže linkova koji će voditi na Vaš sajt (off page optimizacija), je od izuzetne važnosti da optimizacija za Google pretraživač doprinese kvalitetu i posećenosti Vašeg web sajta. Bez ovih linkova, optimizacija samog sadržaja nije mnogo od koristi.
Kada je u pitanju izgradnja dolazećih linkova, to spada u off page optimizaciju i ona je u Vašoj nadležnosti. Mi Vam u tome možemo pomoći. Za početak treba se prijaviti na web direktorijume, a zatim promovisati kroz društvene mreže, forume, blogove, besplatne ili plaćene reklame na prometnim portalima, Facebook-u, GoogleAds itd. Treba težiti da sva ta mesta gde postavljate svoje linkove budu u nekoj vezi sa vašom ciljnom grupom u meri koliko je to moguće.

Interaktivni sadržaj

Google izuzetno ceni interaktivne forme kao što su blogovi, forumi i slično. Blog je odličan način da nešto kažete o sebi, svom brendu i biznisu. Ako su vaši članci interesantni, ako ih posetioci čitaju i ostavljaju komentare, onda vas i Google znatno bolje vrednuje. Treba imati u vidu da interaktivne forme moraju zaista da budu aktivne, jer su u suprotnom, beskorisne.
Za Google je jako važno Vaše prisustvo na Google + , Facebook-u, Twitter-u i ostalim društvenim mrežama. Možemo Vas posavetovati kako da ih koristite za promociju svog biznisa.

Praćenje statistike poseta i analize

Najpoznatiji i potpuno besplatan alat za ovaj posao je Google Analytics. Podaci koje ovaj alat daje veoma su korisni, pa zato svakog našeg klijenta prijavljujemo i upućujemo na ovaj servis. Google Analytics može da nam ukaže u kom pravcu treba dalje da razvijamo svoj sajt, šta posetioci najviše traže i koje teme bi trebalo da obradjujemo u buduće itd.

Zakjučak

Jako je važno da uočite da je za pozicioniranje Vašeg sajta na Google-u  najvažnije Vaše lično angažovanje. Na nama je da Vas u tome maksimalno podržimo u stručnom pogledu.
Da bi Vaš web sajt dao pun doprinos vašem biznisu treba da ga redovno i kvalitetno održavate. Ukoliko želite da mi održavamo Vaš sajta, rado ćemo Vam pomoći da uvek budete među prvima za ključne fraze koje karakterišu Vaš web sajt.

Share This