Optimizacija za Google pretraživač je suština SEO-a
Optimizacija za Google pretraživač
– pozicioniranje web sajta na internetu –
Optimizacija sajta za pretraživače je, pre svega, optimizacija za Google pretraživač. Zašto? Zato što je Google sinonim za pretragu i što se gotovo ništa ne gubi ako se „zanemare“ ostali pretraživači. Zato je cilj optimizacije za pretraživače da naš web sajt bude u prvih deset rezultata pretrage na Google-u za ključne pojmove koji su za nas bitni.
Šta obuhvata optimizacija za Google pretraživač?
1. Ime domena
Ime domena treba da bude pojam koji donosi prednost kod Google-a u odnosu na konkurenciju i da se lako pamti. Poželjno je, ali ne mora, da bude identičan sa nazivom firme ili posla kojim se bavite.
2. Dobar sadržaj
Google i posetioci Vašeg web sajta, izuzetno cene dobar sadržaj. Sadržaj sajta je dobar kada su informacije ažurne i sveže, validne i interesantne. Posebno su na ceni linkovi ka drugim sajtovima, gde posetioci mogu pronaći dodatne informacija vezane za temu koju obrađuje vaš sajt. Dobar sadržaj je veoma isplativ, jer ga posetioci rado dele sa drugim ljudima putem raznih kanala online komunikacije i tako vas besplatno reklamiraju!
Održavanje web sajtova zato ima u prvom planu brigu o ažurnosti i kvalitetu sadržaja. Priprema materijala za web sajt (sadržaja) je posebna veština koju treba dobro poznavati i pažljivo primenjivati.
3. Ključne reči (reči i fraze)
Ključne reči treba da budu pojmovi i kraće fraze koje najbolje definišu temu i sadržaj web stranice ili sajta.
Vodite računa o sledećem:
- Opšti pojmovi su bezvredni. Ključne reči treba da odražavaju ono što je Vaša stvarna ponuda.
- Privlačenje posetilaca na sajt korišćenjem pojmova koji ne odgovaraju sadržaju sajta je veoma štetno.
- Posetilac brzo odlazi i više se ne vraća na vaš sajt kada vidi da na njemu nema ništa od onoga šta je tražio.
- Možemo vam pomoći u pronalaženju najboljih fraza oko kojih možete kreirati sadržaj za svoj sajt.
Takodje, možemo obraditi Vaš sadržaj tako da bude lako dostupan Google-u, da se stranice Vašeg web sajta pravilno indeksiraju i postignu najbolji rezultati u Google pretrazi.
4. Izgradnja mreže linkova
Izgradnja mreže linkova kroz sajt (on page optimizacija) i koji će voditi na Vaš sajt (off page optimizacija), je od izuzetne važnosti da optimizacija za Google pretraživač doprinese posećenosti Vašeg web sajta.
Važne činjenice:
- Bez ovih linkova, optimizacija samog sadržaja nije mnogo od koristi.
- Kada je u pitanju izgradnja dolazećih linkova, to spada u off page optimizaciju i ona je u Vašoj nadležnosti.
- Za početak prijavite se na web direktorijume, a zatim promovišete kroz:
društvene mreže, forume, blogove, besplatne ili plaćene reklame, Facebook-u, GoogleAds itd. - Težite da sva ta mesta gde postavljate svoje linkove budu u nekoj vezi sa vašom ciljnom grupom koliko je moguće.
5. Interaktivni sadržaj
Google ceni interaktivne forme kao što su blogovi, forumi i slično. Blog je odličan način da nešto kažete o sebi, svom brendu i biznisu. Ako su vaši članci interesantni, ako ih posetioci čitaju i ostavljaju komentare, onda vas i Google znatno bolje vrednuje. Treba imati u vidu da interaktivne forme moraju zaista da budu aktivne, jer su u suprotnom, beskorisne.
Za Google je jako važno Vaše prisustvo na popularnim mestima kao što je Facebook, Twitter, Instagram i ostale popularne društvene mreže. Iskoristite ih za promociju svog sajta i biznisa.
6. Praćenje statistike poseta i analize
Najpoznatiji i potpuno besplatan alat za ovaj posao je Google Analytics. Podaci koje ovaj alat daje veoma su korisni, pa zato svakog našeg klijenta prijavljujemo i upućujemo na ovaj servis. Google Analytics može da nam ukaže u kom pravcu treba dalje da razvijamo svoj sajt, šta posetioci najviše traže i koje teme bi trebalo da obradjujemo u buduće itd.
Tema: Optimizacija za Google pretraživač – rezime:
Jako je važno da uočite da je za pozicioniranje Vašeg sajta na Google-u najvažnije Vaše lično angažovanje. Optimizacija za Google pretraživač interneta je naš posao. Kako bi Vaš web sajt dao pun doprinos vašem biznisu, redovno ga i kvalitetno održavajte i pažljivo optimizujte. Ukoliko želite da mi održavamo Vaš sajta, rado ćemo Vam pomoći.